Ćwiczenia z piłką lekarską – najlepsze efekty

Piłka lekarska to przyrząd do ćwiczeń o wszechstronnym zastosowaniu. Jej podstawowa cecha to ciężar, który może być dostosowany do indywidualnych potrzeb. Chociaż piłka lekarska kojarzy się głównie z ćwiczeniami na lekcjach wychowania fizycznego w szkole, z jej pomocą można w fenomenalny sposób wyćwiczyć mięśnie. Piłka lekarska jest chętnie wybierana podczas treningów siłowych, ale może również posłużyć jako przyrząd do rehabilitacji i w trakcie ćwiczeń ogólnorozwojowych.

Piłka lekarska – zastosowanie

Piłki lekarskie znajdują swoje zastosowanie w wielu dziedzinach sportowych – zarówno w grach zespołowych, jak i w sportach indywidualnych. Zawodnicy podczas treningu z piłką lekarską skutecznie wzmacniają mięśnie. To doskonałe rozwiązanie, aby zrzucić kilogramy, rozciągnąć się i zapobiec kontuzjom. Ćwiczenia z piłkami lekarskimi kształtują dodatkowo koordynację nerwowo-mięśniową.

Ćwiczenia z piłką lekarską – dlaczego warto?

Piłka lekarska może stać się urozmaiceniem każdego treningu. Jej ciężar warto zwiększać wraz z postępem treningu. Ćwiczenia z piłką lekarską to idealne rozwiązanie dla osób przygotowujących się do zawodów sportowych. Za pomocą piłki lekarskiej można aktywować niemal wszystkie mięśnie ciała. Stosowanie tego przyrządu jest bezpieczne pod warunkiem zachowania odpowiednich zasad. Z piłki lekarskiej mogą korzystać kobiety, osoby rozpoczynające treningi oraz nawet ludzie w podeszłym wieku. Co ważne, trening z piłką lekarską pomaga zadbać o kręgosłup oraz prawidłową postawę ciała, a jednocześnie chroni przed osteoporozą.

Ćwiczenia na brzuch z piłką lekarską

Sposobów na ćwiczenia z piłką lekarską jest wiele, ale warto zwrócić uwagę na te, wzmacniające mięśnie brzucha. Oto najlepsze propozycje:

  • przysiady z wyrzutem – postawa wyprostowana, stopy na linii ramion. Piłka lekarska, trzymana obiema rękami, musi się znaleźć na wysokości klatki piersiowej. Z napiętymi pośladkami i mięśniami brzucha należy przykucnąć, a następnie unieść piłkę nad głową. Ćwiczenie powinno być powtórzone 10 razy,
  • skręty z wyskokiem – postawa w rozkroku, stopy pokrywają się z linią ramion. Następnie należy chwycić piłkę lekarską, trzymać ją nad głową i wykonywać kroki pod kątem 90 stopni. Podczas kroku piłka powinna być skierowana w stronę wiodącej nogi. Powtórzenie następuje z użyciem drugiej nogi. Powinno się wykonać 5 powtórzeń ćwiczenia na każdą stronę,
  • rolowanie piłki – odbywa się na podłodze, począwszy od pozycji na kolanach. Następnie należy wrócić do pozycji wyjściowej, pamiętając o wyprostowanym kręgosłupie. Ćwiczenie należy powtórzyć 6 razy.

Trening z piłką lekarską – o czym należy pamiętać?

Ruchy z piłką lekarską powinny być wykonywane wolno i ostrożnie. Podczas ćwiczeń należy mieć na względzie to, aby zabezpieczyć palce rąk przed zwichnięciem. Piłka lekarska musi być zawsze przyjmowana na otwartą dłoń. Wyrzuty należy wykonywać z wyprostowanymi ramionami, na lekko ugiętych kolanach, pamiętając o wyprostowanym kręgosłupie. Natomiast pozycja leżąca, podczas treningu z piłką lekarską, wymaga tego, aby plecy przylegały do podłoża. Jakość wykonywanych ćwiczeń powinna być jak najwyższa, ponieważ tylko wtedy można spodziewać się widocznych rezultatów. Oprócz techniki ćwiczeń, równie istotnym elementem treningu jest jakość sprzętu. Najlepiej zainwestować w profesjonalne, wysokojakościowe piłki lekarskie, pochodzące od renomowanych producentów sprzętu sportowego. W poszukiwaniu dobrych piłek lekarskich warto zajrzeć do sklepu Sport Transfer, gdzie znajdą Państwo piłki lekarskie do ćwiczeń, a także wiele innego sprzętu do ćwiczeń!

Ćwiczenia z piłką lekarską – najlepsze efekty
Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *