Dieta na masę mięśniową, co warto jeść?

Ćwiczenia na siłowni to początek drogi każdego sportowca. Trzeba również pamiętać o racjonalnym odżywianiu, które wykonuje całą pracę poza matą treningową. Podstawowa wiedza w tej dziedzinie przyda się z pewnością każdemu. W dzisiejszych czasach mamy bardzo dobry dostęp do takiej wiedzy, dlatego powinniśmy korzystać z nowinek technologicznych. Jeśli nie mamy pewności co do określonych artykułów, to można się zgłosić do dietetyka bądź trenera personalnego.

Węglowodany, białka i tłuszcze!
Nagłówek mówi nam tak naprawdę wszystko! Są to niezbędne składniki, które powinny znaleźć się w diecie każdej aktywnej osoby i nie tylko. Węglowodany odpowiadają za regenerację, siłę i ogólną energię w ciągu dnia. Dzięki nim możemy lepiej funkcjonować i będziemy zdecydowanie bardziej wydajni w ciągu dnia. Biała są elementem budulcowym, który przekłada się na pracę naszych mięśni. Dzięki temu możemy zbudować sylwetkę jak kulturyści. Na sam koniec zostały tłuszcze. Szczególnie kwasy tłuszczowe omega 3-6-9. Odpowiadają one za mnóstwo pozytywnych procesów w naszym organizmie. Między innymi wspomagają odporność i pracę naszego mózgu.

Skąd pozyskiwać wszystkie wartości?
Wyżej wymienione składniki znajdziemy w naturalnym pożywieniu. Dobrej jakości węglowodany znajdują się w różnego rodzaju kaszach, ryżach, makaronach, a nawet ziemniakach czy batatach. Białka występują głównie w jajkach, mięsie i rybach. Dobre tłuszcze występują również w tłustych rybach, oliwie z oliwek oraz orzechach. Wszystkie składniki połączone w jedną całość budują solidną bazę dla naszego organizmu. Jedzenie traktujemy jak dobrej jakości paliwo, które pcha nasz organizm codziennie do przodu.

Jak sami widzicie w diecie ważny jest każdy składniki. Wszystko musi się w niej znajdować, ale w odpowiednich proporcjach. Najlepiej skonsultować wszystkie nasze rozterki z osobą, która posiada doświadczenie w tej dziedzinie i będzie nam w stanie dobrze doradzić. Pamiętaj, że możesz zadbać o to sam. Wystarczy przeczytać kilka poważnych artykułów.

Dieta na masę mięśniową, co warto jeść?
Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *