Baza wiedzy submenu_ind  Polecana literatura submenu_ind  Marketing

NazwaBRIAN HALLIGAN, DHARMESH SHAH

 

Inbound marketing

Przeczytanie tej książki daje „efekt WOW!”. Wszystkie elementy układanki zaczynają pasować do siebie i tworzą wyraźny obraz – obraz tego, w jaki sposób przyciągać klientów do swojej firmy. Autorzy udowadniają, że Internet i media społecznościowe są głównym orężem promocji małych firm. Dlaczego? Bo coraz więcej klientów poszukuje i/lub dokonuje zakupów online. W erze informacyjnej związanej z boomem newsów, wiadomości, bombardujących nas reklam coraz mniejsze znaczenie mają wielkie budżety i sztaby ludzi od marketingu i PR’u. Liczy się dobry pomysł, wartość, jaką możemy dać innym oraz sposób, w jaki się nią podzielimy. Umiesz piec bajeczne torty? Zacznij zamieszczać przepisy na swoim blogu. Masz żyłkę dziennikarską? Wrzucaj na YouTube krótkie filmy-reportaże. Lubisz bawić się modą? Rób zdjęcia swoich stylizacji i dziel się nimi na Facebooku. Możliwości są nieograniczone. Każdy robiąc coś z pasją, zaangażowaniem i konsekwencją może stać się ekspertem w określonej dziedzinie. Inbound marketing to zatem także metoda budowania marki osobistej.

W książce znajdziemy mnóstwo praktycznych wskazówek:

  • jak sprawić, żeby nasza strona internetowa była wysoko w wynikach wyszukiwania i dlaczego powinna przypominać zatłoczony dworzec,
  • w jaki sposób prowadzić bloga, który zatrzyma na dłużej odwiedzających,
  • co i jak zamieszczać w mediach społecznościowych, aby zyskać (trwałą) popularność,
  • jak odwiedzających użytkowników zamieniać na klientów, a nawet fanów,
  • jakimi działaniami warto wspierać nasze decyzje marketingowe.

Wiele przykładów (m.in. mBanku, akcji „Serce i Rozum”, blogerek modowych) świadczy o tym, że czas skończyć z tradycyjnym marketingiem. Pora na inbound marketing!

Katarzyna Kaźmierczak

 


X

Bądź z nami w kontakcie!