Baza wiedzy submenu_ind  Kącik rozwojowy submenu_ind  Motywacja

ĆWICZENIE 1

"PYTANIA MOTYWUJĄCE"

 

Stoisz przed nowym wyzwaniem? Masz opór przed kolejnym zadaniem w pracy? Wahasz się co zrobić?

 

Weź kartkę i długopis, a następnie zadaj sobie kilka pytań przed podjęciem ważnego działania. Staraj się zapisywać wszystkie swoje odpowiedzi, jakie przychodzą Ci na myśl:

 

  • 1. Why? Dlaczego… chcę to zrobić/powinienem to wykonać?
  • 2. Why not? Dlaczego nie… miałbym tego zrobić? Co wiąże się z niewykonaniem danego działania? Jakie będą tego konsekwencje?
  • 3. Why not you? Dlaczego nie ja… mógłbym to zrobić?
  • 4. Why not now? Dlaczego nie teraz?

 

Te pytania według światowej sławy trenera rozwoju osobistego - Jima Rohna są kluczowe w odnalezieniu źródła naszej motywacji.


ĆWICZENIE 2

"TRENING UWAŻNOŚCI"

 

Ćwiczenie uważności zwiększa świadomość, pozwala się odprężyć i mieć poczucie bycia tylko "tu i teraz", dzięki czemu szybciej się regenerujemy i zdobywamy nową energię do dalszego działania.

Zatem do dzieła!


1. Wybierz sobie miejsce, w którym choć przez chwilę będziesz sam. Najlepiej by było to na świeżym powietrzu - w przypadku dobrej pogody grzechem byłoby nie skorzystać ;)

2. Usiądź wygodnie i zamknij oczy, weź głęboki oddech.

3. Zarejestruj wszystkimi swoimi zmysłami, co się wokół Ciebie aktualnie dzieje - co słyszysz, co czujesz, jakie zapachy do Ciebie docierają?

4. Skup się na każdym bodźcu z osobna. Wsłuchaj się w śpiew ptaków, postaraj się wyczuć rytm i częstotliwość ich dźwięków. Może znajdziesz jakąś właściwość? Sprawdź, czy czujesz podmuch wiatru na swojej skórze. Zastanów się, z jakiego kierunku zawiał.

5. Następnie skieruj swoją uwagę na swoje ciało. Sprawdź, czy czujesz jak Twoje stopy opierają się na podłożu - co czują? Gładką posadzkę, a może chłodną, przyjemną trawę?
Poczuj swoje mięśnie w łydkach, potem udach, pośladkach itd. Przeskanuj w ten sposób całe swoje ciało i zarejestruj co dokładnie czujesz. Jeśli jest to przyjemne - postaraj się zapisać to wspomnienie w pamięci, aby potem móc je odtworzyć np. kiedy będziesz siedział w zatłoczonym biurze.

6. Pamiętaj cały czas o powolnym, głębokim oddechu. Kiedy będziesz gotowy - otwórz oczy i wróć do rzeczywistości będąc teraz bardziej w niej obecnym - nie myśl o poniedziałkowym powrocie do pracy, lecz naciesz się tym, że masz jeszcze 2 pełne dni na relaks i odpoczynek :)


X

Bądź z nami w kontakcie!